OLD Media Moves

WSJ’s editorial page had disclosure problems in 2012

December 28, 2012

Posted by Chris Roush

Eric Hananoki of Media Matters writes about how The Wall Street Journal regularly failed to disclose the election-related conflicts of interest of its op-ed writers.

Hananoki writes, “The paper’s editorial page published op-eds from 12 writers without disclosing their roles as advisers to Mitt Romney’s presidential campaign. It also didn’t regularly disclose columnist Karl Rove’s close ties to the super PAC American Crossroads and the affiliated political organization American Crossroads GPS, two groups which spent a massive sum of money attempting to aid Mitt Romney and various Republican congressional candidates in November’s elections.

“According to a Media Matters review, the Journal published 2012 pieces from the following Romney advisers without disclosing their campaign ties: John BoltonMax BootLee A. CaseySeth CropseyPaula DobrianskyMary Ann GlendonKevin HassettMichael MukaseyPaul E. PetersonDavid B. Rivkin Jr.John Taylor; and Martin West.

“An October 2 study by Media Matters found that in 70 percent of op-eds written by Mitt Romney advisers, the Journal failed to disclose the writer’s connections to the Romney campaign. In several instances, the paper failed to disclose an op-ed writer’s connection despite its own news section reporting that the writer is advising Romney.

“For months, the News Corp.-owned publication also failed to disclose that Rove is the co-founder and adviser for American Crossroads and Crossroads GPS, even though Rove’s columns were regularly about the political races that Crossroads was spending money on. Rove’s columns contained optimistic forecasts for Romney and falsehoods against President Obama.”

Read more here.

Subscribe to TBN

Receive updates about new stories in the industry daily or weekly.

Subscribe to TBN

Receive updates about new stories in the industry.